4.6.2011 - Národní výstava Klatovy

18.01.2012 19:48

Jistě už každý z návštěvníků těchto stránek poznal, že tyto stránky se pokouším tvořit v Morfíkových dvou letech,tudíž  zpětně a u této výstavy, jsem tomu upřimně strašně moc rád.A důvod ? Je prostý - vychladl jsem.Ne, nebojte nehodlám si tu ztěžovat, někoho urážet a ani nepotřebuji v žádném případě litovat!!! Ale pár slov a postřehů z mého laického pohledu si neodpustím.Výstava byla v přijemném sportovním areálu,počasí přálo,spousta usměvavých a natěšených vystavovatelů a jejich pejsků,před námi v kruhu amstafové, které posuzuje pan rozhodčí Adlt, který i na dálku hýří humorem asi i vtipem a je samý usměv, do této atmosféry nastupují naši stafíci a pan rozhodčí Adlt posuzuje i je. Hned od začátku spousta vystavovatelů odchází z kruhu mírně zaskočená.Někteří to berou s humorem,někteří se smějí,jedni se snaží diskutovat, výbušnější jedinci zvyšují hlas a výstavami omlácení matadoři jen s lehkým úšklebkem mávnou rukou.Nechápu, co se děje, až do té doby, než jde do kruhu třida  mladých a já z davu slyším dotaz.Proč je staví proti sluníčku ?  ( po pravdě v té chvíli nechápu a myslím si je to na uvážení a věc rozhodčiho)A už nastupuje třida, kde je i Helča s Morfem. Vše vypadá normálně, až do té doby, než pan rozhodčí Adlt si prohlédne Morfa u stolku a prohodí pár vět s Helčou,která se tváří dost nechápavě,překvapeně a zaraženě.Následně se zařazuje do řady a pan Adlt prohlíží dalšího psa.Koukám na Helču a ta vůbec nevystavuje a mává na mne,že chce jít z kruhu pryč a já jen křiknu ,vystavuj! Přijde na rozdělování pořadí a Morfík s Helčou jsou posláni na 3 místo, říkam si super, tak co ta Helča blbne?Až po té, co dala Morfa do klece, mi s pláčem říká, víš co mi řekl?Že náš Morf je přerostlej mops a že má špatné ucho,ale že já se mu líbím,že mne by si domů vzal,ale toho psa ne.......Co na to říci?Dnes už nad tím doma mávneme rukou,ale sám sebe se ptám má vůbec rozhodčí právo přirovnávat posuzovanou rasu k jiné?Neuráží tím jak jednu, tak druhou rasu?Má právo  se takto chovat a toto a podobné  říkat vystavovatelům?Používat doporučení,tak příště na mne radši nejezděte?Nebo říkat paradoxně dlouholetému vystavovateli,že vůbec neumí vystavovat?Toto vše a spoustu jiného, se na této výstavě stalo a bylo z úst podle slov jiných vystavovatelů panem Adltem řečeno.Vím,že panu Adltovi to může být úplně jedno,ale já mám pro tohoto pána pouze slova pohrdání a jediný vzkaz ( ne kvůli  umístění , ale stylu posuzování a chování )  NA VÁMI POSUZOVANOU VÝSTAVU UŽ V ŽIVOTĚ NEPOJEDEME !!!
A ke své přítelkyni chovám veliký obdiv za to, že po slovech pana Adlta  v kruhu zůstala do konce!Děkuji Helčo!!!


Tak to byla výstava v Klatovech mýma očima.
Pro porovnání a snad i pobavení přidávám vedle posudku pana Adlta též posudek hlavní poradkyně chovu paní Vojáčkové.A následně, kdo bude chtít si může porovnat na těchto stránkách všechny Morfovy posudky s posudkem tohoto rozhodčího.

Posudek pan Adlt:

Správně pohyblivý pes,kratší čenich,ne vždy správně formované ucho,více sklopené,dobře široký hrudník VD 3

 

Posudek paní Vojáčkové:

Posudek: 18 měsíčni tmavý pes,pes správného tělesného rámce,silné kostry,výborně modelovanou hlavu,tmavé oko,výborné malé ucho,široká přední fronta,výborné úhlení i pohyb dvou párů končetin V1 CAC