21.5.2011 - Národní výstava Litoměřice - sobota

17.01.2012 19:29

Dnes se konala  Národní výstava v Litoměřicích kterou posuzovala rozhodčí - paní Hana Vojáčková. Na tento víkend jsme se moc těšili z více důvodů. Za prvé,  byla pořádána dvou denní výstava, za druhé,byla  zatím nejblíže našemu bydlišti,takže jsme si mohli přispat a další z důvodů bylo i to, že po změně rozhodčích, opět posuzovala paní Hana Vojáčková a my tajně doufali,že když se jí Morf líbil již na klubové výstavě a skončil malý kousek před pořadím,že by se nám ten krůček do pořadí s trochou štěstíčka mohl povést.Na výstavišti se nám moc líbilo,kruh byl sice menší, ale travnatý a pod vzrostlými stromy,které dělaly příjemný stín,jak pro pejsky,tak jejich majitele.Paní rozhodčí posuzovala v klidu a velice precizně.Po vyhlášení pořadí, po každé třídě, přešla k přihlížejícím a vysvětlila, proč se rozhodla pro dané pořadí a pohovořila o vybraných psech.Což pro mne, jako pro laika, bylo úplně super a fakt si myslím,že nejen já bych takovýto postup přivítal u všech rozhodčích!!! No a jak dopadl náš Morfík s Helčou? Pejsci postupně vypadávali a odcházeli a na jednou v kruhu zůstali poslední čtyři pejsci a s nimi i Morf,takže naše přání se nám splnilo.Ale to co následovalo potom, at napíši, jak napíši, nikdy nevystihne úplně správně ten pocit, co jsem zažíval.K cedulce s číslem 4 paní Vojáčková posílá krásného psa se jménem Richy Rich s majitelem Lubošem Netušilem a já si říkám, teď to přijde a ono..... NEE!!! K cedulce s číslem tři paní rozhodčí posílá urostlého modrého psa předváděného dlouholetou chovatelkou paní Simonou Lahodovou. Zatím, co já stojím s otevřenou pusou a absolutně nechápu, na co koukám, tak Morfík si klidně leží v trávě a kouká, kde co lítá,jako by se ho to vlastně vůbec,ale vůbec netýkalo :-) Paní Vojáčková si bere oba dva psy,kteří zbyli .  Morfíka a Megabyta,  bráchy z Wizard Bullu, takže chovatelka Helča Mudrová, odkud oba dva pejsci pocházejí už mohla slavit na rozdíl ode mne.Já běžel kolem kruhu, abych si závěrečné  rozhodování mohl natočit na kameru.Paní rozhodčí si nechává oba psi postavit vedle sebe obchází je jednou,podruhé následně je oba prohmatává znovu je obchází (prolítne mi hlavou - ono to snad nikdy neskončí) žaludek mám sevřený,snad ani nedýchám,ale to je nesmysl, protože poté, co jsem si doma to video pustil,  je cca 5 minut vidět roztřesené záběry v podstatě o ničem a slyšet,pouze mne,jak šeptám Morfe,Morfíčku,Morfíku,Morfe..........a video končí tím,jak paní Vojáčková ukazuje na Megabyta a ukazuje k druhému místu a  já vykřiknu - Joo- kamera na mém krku na popruhu padá směrem k zemi ani ji nevypínám a běžím dal od lidí,aby nikdo neviděl slzy štěstí v mých očích.No prostě jsem bulel,jak malej kluk,ale nikde to neříkejte :-)  (ty slzy mi jdou do očí i teď,když to píši a kdykoliv si na to vzpomenu) Tak takhle já prožíval náš první společný CAC a nejvíce za ten zážitek i na tomto místě  chci poděkovat mé Helče , našemu Morfíkovi,Helče Mudrové,paní Vojáčkové a v neposlední řadě  i kvalitním soupeřům!!! A komu bych tohle přál prožít? ÚPLNĚ VŠEM !!!!Možná si pár dlouholetých chovatelů po přečtení tohoto článku bude ťukat minimálně na čelo,ale já je prosím o jedno jediné!!! Vzpomente si, prosím, na svůj první CAC a na ten pocit...................
Jakže  to říkali ti astronauti při výstupu na měsíc??? Malý krůček pro stafíky,ale velký skok pro Morfíka.......???  :-)
Jo a mimochodem když jsme si pro náš první CAC po výstavě šli, tak nám pršelo štěstí, což znamená......... soupeři třeste se!!!  :-))

Posudek: 18 měsíční tmavý pes,pes správného tělesného rámce,silné kostry,výborně modelovanou hlavu,tmavé oko,výborné malé ucho,široká přední fronta,výborné úhlení i pohyb dvou páru končetin
V1 CAC


Za fotky patří velký dík  Helče Mudrové - další fota z výstavy ZDE